Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Στη «δωρεάν υπνοπαιδεία μας», οι Πασοκ-Τροϊκανοί βάζουν ταφόπλακα.

Δική μας σημείωση: Πάνω από 600 σχολεία σε όλη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη! Μάλλον η νέα γενιά δείχνει το δρόμο!



               «Αυτοί που μας πήραν τα βιβλία από το χέρι

            μας κατηγορούν, γιατί μείναμε αδιάβαστοι»

                                                     (Μπέρτολτ Μπρεχτ)

Γράφει ο Γ. Βαζάκας - φιλόλογος      

     Έπειτα από τις συγχωνεύσεις 3200 σχολείων τον περασμένο Μάρτιο οι πασοκ-τροϊκανοί συνεχίζουν δυναμικά την «εξυγείανση» της Παιδείας μας.

     Η φετινή χρονιά (2011-2012) ξεκίνησε με τεράστιες ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών, που φτάνουν τον αριθμό των 20.000. Συγκεκριμένα συνταξιοδοτήθηκαν 6.000 εκπαιδευτικοί,  διορίστηκαν φέτος μόλις 546 ( ενώ πέρσι 2.500). 

     Και φυσικά τα πολλά κενά η « υπουργάρα» μας σχεδιάζει να τα καλύψει με χιλιάδες ωρομίσθιους και αναπληρωτές, εδραιώνοντας έτσι τους απασχολήσιμους, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στο χώρο της εκπαίδευσης.

     Στη νέα σχολική χρονιά δε βρίσκομε μόνο τους εκπαιδευτικούς λιγότερους, μα και αρκετά φτωχότερους. Σύμφωνα με τις αποφάσεις του μεσοπρόθεσμου στις 29/6/2011 ,τους περικόπτονται 150 ευρώ καθαρά και με  την έκτακτη εισφορά επί του εισοδήματος του ’10 και του ’11 χάνουν για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο τουλάχιστον 200 ευρώ μηνιαίως. Και όλα τα παραπάνω χωρίς να συνυπολογίζουμε και τις περικοπές, που θα τους έρθουν και δε γνωρίζουμε ακόμη με το νέο ενιαίο  μισθολόγιο – «πεινολόγιο», που ανακοινώνεται  μέσα στον Οκτώβριο.

      Όμως ήδη από τις 12/9/2011 οι μαθητές ξεκίνησαν τη σχολική τους χρονιά και για πρώτη φορά μετά την κατοχή δεν τους δόθηκαν βιβλία. Αντί αυτών θα «καλυφθούν» προσωρινά (;) με CD και φωτοτυπίες, καθώς μόνο το 20% των χρειαζούμενων βιβλίων θα δοθεί στα σχολεία, και μάλιστα από το περσινό απόθεμα. Και η κ. Διαμαντοπούλου απ’ τη μεριά του υπουργείου  έβαλε στο στόχαστρο, για να δικαιολογηθεί, το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

       Σύμφωνα με  τις εκτιμήσεις του ΟΕΔΒ (Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων), το 60/% των σχολικών βιβλίων αναμένεται να έχει τυπωθεί μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Στη δε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι εργαζόμενοι στον ΟΕΔΒ στις 7/9/2011 παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή για το φετινό μπάχαλο σχετικά με τα σχολικά βιβλία. Συγκεκριμένα επέρριψαν ευθύνες στην κυβέρνηση για έλλειψη συντονισμού  και «εμμονή της στην καταστροφική πολιτική του μνημονίου». Σύμφωνα με τους ίδιους βασικοί παράγοντες για την πρωτοφανή καθυστέρηση στην εκτύπωση και διανομή των βιβλίων ήταν η αποψίλωση από προσωπικό του ΟΕΔΒ , συνεπεία της κατάργησης  του Οργανισμού ως το τέλος του 2011, οι καθυστερήσεις έγκρισης για την εκταμίευση των πιστώσεων προς τον Οργανισμό (ανοίχτηκαν τέλος Ιουνίου) αφήνοντας αναξιοποίητοτο το απόθεμα 5.000 τόνων χαρτιού στις αποθήκες, καθώς και οι καθυστερήσεις στην προμήθεια χαρτιού, η οποία   ουσιαστικά έγινε λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία. 

      Σημειωτέον ότι οι εκπρόσωποι του ΟΕΔΒ εκτιμούν ότι – και εκτιμούν μάλλον σωστά - ότι το κόστος των φωτοτυπιών θα αποβεί υψηλότερο από αυτό των βιβλίων. Επιπροσθέτως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα 25% των νοικοκυριών ,που έχουν παιδιά στα θρανία, δεν έχει στην κατοχή του ηλεκτρονικό υπολογιστή. Και αναρωτιέται ο οποιοσδήποτε, το υπουργείο παιδείας μεριμνά μόνο για το 75% των μαθητών; Κι αν είναι έτσι, καλό θα ήταν να μας ενημερώσει τι μέλλον επιφυλάσσει για το ένα τέταρτο των παιδιών, που θα πρέπει να περιμένουν 2 με 3 μήνες, για να προμηθευτούν βιβλία.

        Κι ενώ έτσι έχει η κατάσταση διάφοροι θρασύτατοι κυβερνητικοί παράγοντες ζητούν δήθεν «συγγνώμη», που ουσιαστικά οδηγούν τις οικογένειες των μαθητών – τριών να αγοράσουν τα βιβλία τους ή τις φωτοτυπίες τους και, κυριολεκτικά ως συνηθισμένοι ψεύτες δηλώνουν ότι «δε θα πληρώσουν οι μαθητές», ενώ κι αυτό κατά περιπτώσεις δεν αποκλείεται, μια και οι περικοπές στη χρηματοδότηση πολλών σχολικών επιτροπών είναι τεράστιες.

       Εκτός βέβαια από τις ελλείψεις βιβλίων και εκπαιδευτικών οξυμμένο θα είναι και το πρόβλημα μεταφοράς μαθητών ιδιαίτερα στην επαρχία. Και τούτο, γιατί με τον «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών μεταφέρεται στους ήδη καταχρεωμένους δήμους, οι οποίοι δηλώνουν, ο ένας μετά τον άλλον αδυναμία να ανταποκριθούν οικονομικά.

      Ακόμη καταργείται στην πράξη το όριο των 25 μαθητών ανά τμήμα, καθώς σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου θα μπορεί να ξεπερνιέται κατά  10%, όπου είναι απαραίτητο. Δημιουργούνται έτσι τμήματα, όπου θα φοιτούν 28 και πιθανόν και 30 μαθητές.

      Επί πλέον δυσκολίες στη λειτουργία σχολείων δημιουργεί και η υποχρηματοδότηση των ενιαίων σχολικών επιτροπών, οι οποίες εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών των σχολείων από καθαριότητα, ηλεκτρικό ρεύμα, νερό, πετρέλαιο, μέχρι χαρτί και κιμωλίες. Δυστυχώς οι επιχορηγήσεις σ’ αυτές μειώθηκαν στο ένα τρίτο σε σχέση με πέρσι.

       Μια που λοιπόν δεν υπάρχουν βιβλία αλλά φωτοτυπίες και οι σχολικές επιτροπές είναι οικονομικά αδύναμες, δυο πράγματα μπορεί να συμβούν: Ή οι γονείς θα αναγκαστούν να πληρώσουν τις φωτοτυπίες, όπως επίσης και τα βιβλία απευθείας, που κοστίζουν από 1,5 μέχρι 9 ευρώ το ένα ή στα σχολεία μας θα «εισβάλλουν» οι χορηγοί.

       Εν κατακλείδι στην, για την ώρα  «επιλεκτικώς» χρεοκοπημένη Ελλαδίτσα μας η υποχρέωσή της ως κράτος να παρέχει δωρεάν δημόσια παιδεία, μεταφέρεται στις πλάτες των τέκνων της, γονιών της μαθητιώσας νεολαίας της… Και τα χειρότερα «φευ έπονται…»     

      Κι ενώ έτσι ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, με το υπουργείο να οικοδομεί το «νέο σχολείο», όπως παραπάνω το περιγράψαμε, κι ενώ όλοι είμαστε εδώ, ο μόνος που λείπει είναι τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών και μάλιστα αυτά,  που ειδικά αφορούν τον γράφοντα, δηλ. οι πρωτοβάθμιες τοπικές ΕΛΜΕ και η δευτεροβάθμια αποφασιστική ΟΛΜΕ. Δυστυχώς και οι ΕΛΜΕ ΚΑΙ η ΟΛΜΕ είναι απούσες από τη ζωή της εκπαίδευσης. Κάτι «ψιθύρισε» η ΟΛΜΕ για το θέμα του φετινού «αλαλούμ» των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, ή βγάζει την τελευταία στιγμή κάποια ανακοίνωση, έτσι για να τηρούνται τα προσχήματα, αλλά δεν κάνει καμιά πραγματική προετοιμασία για την οργάνωση του κλάδου, ώστε να συναντηθεί μαζί με άλλους για κοινούς στόχους και επίλυση κοινών προβλημάτων. Το πολύ – πολύ να προκηρύξει καμιά 24ωρη ή 48ωρη απεργία έτσι για εκτόνωση και «συνδικαλιστική γυμναστική». Κι αν έχει μικρή συμμετοχή, τότε κατηγορεί τους συναδέλφους ότι ενσωματώθηκαν στο σύστημα. Αν έχει μια σχετική επιτυχία, τότε προκηρύσσει άλλη μια μετά από ένα μήνα. Η «πεπαλαιομένη» χρόνια τώρα γνωστή αποτυχημένη τακτική αλλά και της τελευταίας χρονιάς, που τη σάρωσε το «κίνημα των πλατειών».

      Γι’ αυτό θα έκλεινα τα γραφόμενά μου με την εξής διατύπωση. Το καθηγητικό συνδικαλιστικό κίνημα όπως και το συνολικό έχει τα χακτηριστικά που συνολικά έχει σήμερα η ελληνική κοινωνία. Μια  κοινωνία από τη μια προδομένη, λίγο ως πολύ απογοητευμένη, θυμωμένη, αποσβολωμένη, αμήχανη, δύσπιστη στους μέχρι τώρα εκπροσώπους της αλλά και με ενοχή καθώς και με χλωμή προς το παρόν διάθεση να επαναπροσδιορίσει τις ευθύνες της για κάποια ανάταση… κι απ’ την άλλη έχει απέναντί της ένα χρεωκοπημένο δεξιά και αριστερά επίσημο πολιτικό προσωπικό. Με αντίστοιχη εικόνα και ο καθηγητικός συνδικαλισμός - το μακρύ χέρι του χρεωκοπημένου πολιτικού προσωπικού – εν μέσω κρίσης χρέους της χώρας βιώνει, όπως συνολικά η ελληνική κοινωνία απρόβλεπτες διεργασίες. Νέοι πολιτικοί σχηματισμοί όπως η κοινωνικοπολιτική συμμαχία, που αναφάνηκε στις 16/7/2011, δηλ. το Ε.ΠΑ.Μ. (Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο) στέκονται συνδρομητές στις αγωνίες του, (e-mail του: info@epam-hellas.gr),  για να κτισθεί ξανά ένα αυτόνομο, αγωνιστικό, ακηδεμόνευτο κίνημα βασισμένο σε έντιμους και αδιάφθορους συναδέλφους, που μαζί με άλλα κινήματα θα αναβαθμίσουμε την Παιδεία μας συμβάλλοντας στην ανατροπή της οικονομικής κατοχής της πατρίδας μας από το καθεστώς της τρόικας, που βροντερά το  τονίζουμε: Το καθεστώς αυτό δε βελτιώνεται, δεν ευπρεπίζεται, δεν εξωραΐζεται, παρά μοναχά ανατρέπεται, για την αναγέννηση του λαού και της χώρας.    


                                                 Κατερίνη 20/9/2011




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου