Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Δ. Καζάκης: Ένα παράδειγμα δημόσιας τηλεόρασης από την Ιαπωνία...

Πηγή: Δημήτρης Καζάκης - Facebook


Το NHK (Nippon Hōsō Kyōkai) είναι από ιδρύσεώς του, τον Μάιο του 1925, ο εθνικός φορέας ραδιοφωνίας και τηλεόρασης της Ιαπωνίας. Αποτελεί δημόσια εταιρία και χρηματοδοτείται από το 1950 από άμεσο τηλεοπτικό φόρο για τους κατόχους τηλεοπτικών δεκτών, ο οποίος συλλέγεται πόρτα-πόρτα από εισπράκτορες της εταιρίας.

Ωστόσο, είναι σε μη υποχρεωτική βάση και δεν προβλέπονται ποινές για όσους αρνηθούν να τον πληρώσουν.

Το προσωπικό του ανέρχεται στις 11.500 άτομα με μέσες ετήσιες αποδοχές 85.000 ευρώ (11.850.000 γιεν) περίπου.

Με απόφαση της γενικής συνέλευσης του συνδικάτου τους, αποφάσισαν εθελοντική περικοπή μισθών 10% για το 2013.

Ο γεωγραφικός χώρος της Ιαπωνίας είναι τρεις φορές μεγαλύτερος αυτού της Ελλάδας.
Αξιοποιώντας το προσωπικό του, το 98% του προγράμματος είναι δικής του παραγωγής. Το υπόλοιπο 2% είναι συμπαραγωγές με ξένους οργανισμούς.

-Σε αντίθεση με τα ιδιωτικά ΜΜΕ, το ΝΗΚ ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΙΑΦΗΜΊΣΕΙΣ!!!

Μεταδίδει:
- 2 επίγεια τηλεοπτικά κανάλια παν-ιαπωνικής εμβέλειας (NHK General TV και NHK Educational TV),
- 3 δορυφορικά κανάλια (NHK BS-1, NHK BS-2 και NHK Hi-Vision, με το τελευταίο να αποτελεί κανάλι υψηλής ευκρίνειας) καθώς και
- 3 σταθμούς ραδιοφώνου (NHK Radio 1, NHK Radio 2 και NHK FM).

Το κανάλι μεταδίδεται και παγκόσμια υπό την επωνυμία NHK World.
Το NHK World αποτελείται από τα τηλεοπτικά κανάλια
- NHK World TV και
- NHK World Premium, καθώς και τον ραδιοφωνικό σταθμό
- NHK World Radio Japan που εκπέμπει στα βραχέα. Μέρος του προγράμματος διατίθεται και διαδικτυακά.

Ο "Νόμος Περί Μεταδόσεων" υποχρεώνει το NHK να θέτει ως προτεραιότητα την έγκυρη ενημέρωση για φυσικές καταστροφές όπως σεισμοί και τσουνάμι. Σε συνεργασία με την Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και ειδικό εξοπλισμό βρίσκονται σε θέση να μεταδώσουν πληροφορίες για τις σεισμικές ενέργειες μέσα σε 2 λεπτά από το συμβάν.

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του NHK (κανάλι 2) παρακολουθείται στα πλείστα Δημοτικά σχολεία της χώρας ως εποπτικό μέσο, βοηθητικό της παράδοσης του μαθήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου